Wednesday, September 21, 2011

Saya sayang awak lillahi taa'la

Atas dasar apa sebenarnya kita berkawan?
Atas dasar apa kita menyayangi sahabat kita?

Sebelum ni, the words "I love You" laju je keluar dari mulut. Memang kita sayang kawan2 kita tapi feel dia tak sama when we love them because of who they are or what they have compared to when we love them truly because of Allah.

Even I don't understand the meaning of loving my friends because of Him before this. What do you feel when you love someone just for the sake of Allah? Is there any difference?

Pernah sekali mata ni terasa hangat semasa sedang berehlah dengan akhawat2, saudara muslimah satu pagi nie. Sejuk je sekeliling tapi mata nie rasa berair. Best sangat bila kita lihat sesuatu tu dari kaca mata Islam. I don't see my friends for what they are anymore, I see them as a gift. A gift given to me that are so precious that I have to take care of it so carefully. Time tu dapat rasa yang saya saaaaaaaangat syg diorg lillahi taala.

It wasn't the same as before. Ini x bermaksud kwn2 sy sebelum nie, saya x ikhlas syg diorg but its never to late to build on top of the old friendship bond a new one that is centred on Allah :)

Ukhwah Fillah..sgt comel :D

Jom kita bermujahadah bersama2 lillahi taa'la!

No comments:

Post a Comment