Friday, June 17, 2011

Aku sedih...

Salam warahmatullah...

Ok, this is the first week after the semester break. and it's MPI (minggu Penghayatan Islam) in kmb. But so far, i've seen so many wrongdoings and ironies in the students itself.

Sedih la... Allah has given so many peringatan dah kat kita semua. Kenapa xnk ambil? Kenapa buat2 x nampak? Kenapa kita takut nak cakap, "what you're doing right now is wrong." kenapa kita x cegah kemungkaran?

This particularly goes to me. Takut nya Ya Allah, kalau nanti Allah tanya apa yang aku dah buat untuk Islam? Subhanallah.. jangan kata nak dibandingkan dengan baginda Rasulullah, bahkan dengan rakan-rakan yang hati mereka Allah dah takhluki pun, apalah sangat yang aku dah contribute...

Nak bagitau jugak yang hati ni sebenarnya tengah sedih tengok kawan-kawan kt kmb. bukan semua cuma segelintir sahaja. tapi, kerana nila setitik rosak susu sebelanga. maybe some of you know what I'm talking about. Ambil lah segala peringatan yang Allah dah bagi dalam masa seminggu nie utk panduan seumur hidup. ya, hidayah Allah ada di mana-mana sahaja tapi kalau kita buat2 x nampak, xboleh jugak. Grab it, my sisters. Know that I love you all dan saya nak kita semua berjumpa balik di syurga firdausi insyaAllah. Dan kalau saya ada salah silap, please correct me. tell me. kita sama2 pernah dan masih melakukan kesalahan2 jadi sama2 lah kita beri peringatan insyaAllah.

Sincerely,
your Muslim sister

No comments:

Post a Comment